Mirela Panait, Manager M PLANET: ”Avem planuri pentru dezvoltarea brandului M Planet insa asteptam sa se aseze lucrurile intr-un ritm apropiat de normalitate”

M PLANET este un brand cu potential important pe piata jocurilor de noroc. Continuam serialul nostru in ceea ce-i priveste cu un interviu realizat împreuna cu doamna Mirela Panait, manager al companiei, in care veti afla cum a reusit sa supravietuiasca acest operator de jocuri de noroc pandemiei, ce masuri a luat pentru a-si proteja angajatii si clientii, cum s-a adaptat firma la restrictiile impuse de autorităti pentru a combate pandemia de coronavirus, si veti afla in final si ce planuri de viitor exista si cand vor fi puse ele în aplicare.

Mirela Panait

Mirela Panait

Care sunt masurile de siguranța impotriva raspandirii COVID luate de compania pe care o manageriati?

Compania noastra a conceput un set de reguli pe care le respecta cu strictete toti angajatii. In primul rand este masurata temperatura tuturor angajatilor si a participantilor la joc pentru a preveni orice situatie neplacută. Dezinfectant de maini pus la dispozitia tuturor si chiar indemnarea scrisa și verbals pentru a fi utilizat. Zilnic se face dezinfectarea tuturor suprafetelor  si bineînteles si dupa fiecare utilizare a echipamentelor de joc de catre participantii la joc!

Cate sali de joc funcționează sub brandul M Planet si ce suma (aproximativ) a fost investita pentru a indeplinii toate masurile de protectie impotriva Covid?

In toate locatiile noastre se pot regasi panourile despartitoare pozitionate la toate echipamentele de joc. O cerinta pe care am respectat-o si pentru care a fost stabilit un buget de urgenta pentru indeplinirea acesteia. Suma acestui buget a fost destul de consistenta in conditiile in care activitatea era suspendata la momentul acela! Bineințeles ca este alocat si un buget lunar pentru achiziționarea echipamentelor si produselor necesare: dezinfectanti de maini si suprafete, masti de protectie si manusi de protectie, atat pentru angajatii nostri, cat si pentru participantii la joc, etc.

M PLANET

M PLANET

De cand nu mai functionează la capacitate normala compania pe care o conduceti?

Situatia generata de aceasta pandemie de Coronavirus a inceput în Martie 2020, respectiv cu data de 18 Martie. A fost prima perioada de suspendare a activitatii pana la data de 15 Iunie, data la care a venit o scurtă relaxare, insa nici aceasta perioada nu a fost exploatata la maxim ci în limitele impuse de autorităti. Acest trimestru III al anului 2020 sa spunem ca a fost o gura de oxigen pentru toti organizatorii de jocuri de noroc a caror activitate a fost suspendata, după care  in luna Octombrie 2020 incepand cu al doilea val de pandemie am fost restricționati din nou. Ajungem si la al treilea val al pandemiei in care iata-ne cu activitatea suspendata pentru a treia oara! Am primit o mică relaxare cu activitate la o capacitate de 30% incepând cu 25 Ianuarie 2021 până la 07 Martie 2021 si în prezent locatiile din Bucuresti sunt din nou inchise. Aceasta este trista realitate cu care ne confruntam!

In urma cresterii ratei de incidența, activitatea salilor de jocuri a fost din nou suspendata, după ce timp de aproximativ o lună, salile de jocuri din Bucuresti au functionat la o capacitate de 30% si cu un program cuprins intre orele 6–21. Este suficient pentru o sală de jocuri sa functioneze la o capacitate redusa si cu un program scurtat?

Nu este suficient acest program. Avand in vedere ca activitatea locatiilor de jocuri de noroc  inainte de aceasta pandemie avea un flux de clienti mai mare seara si chiar noaptea. In timpul zilei fluxul de clienti este foarte scazut, mai ales in aceasta perioada si cu capacitatea redusa la 30%. Pierderile sunt considerabile. Cu totii vrem sa respectam regulile impuse de autorităti, insa acest obiect de activitate a fost grav afectat din punct de vedere economic! Spre deosebire de alte activități economice unde este un flux de oameni/clienti foarte mare și regulile impuse nu sunt respectate si ma refer aici la hypermarket-uri, mall-uri, in locatiile de jocuri de noroc  participantul la joc este singur cu echipamentul de joc, inconjurat de panourile de protecție in conditii de igienă maxima. Participantii la joc au la dispozitie in mod gratuit dezinfectant, manuși, masca de protectie, acces la grupurile sanitare pentru a se spala pe maini. Pentru un mediu cat mai sigur am procedat la testarea propriilor angajati.

Cum au fost impactati angajatii companiei de constrangerile impuse de autorităti? Cum s-a simtit din punctul de vedere al activitătii companiei perioada de suspendare a activitatii? Care sunt pierderile suferite de companie in această perioada (financiare si de alta natura)?

Cu totii am resimtit efectele acestei pandemii de Coronavirus. La inceputul primului val de pandemie nu stiam prea bine cu ce ne confruntam si ce va urma. Pe parcurs au venit si intrebarile legate de instabilitatea acestui domeniu si relatez cateva: Vom mai avea un loc de munca? Cât va mai dura această situatie? Cand vom relua activitatea? etc. Pierderile suferite de companie sunt destul de insemnate avand in vedere ca unele cheltuieli au curs in continuare si aici ma refer la chiriile locatiilor, in primul rand, apoi si la alte cheltuieli pentru care am fost nevoiti sa ne onoram angajamentele! Activitatea aceasta este vazuta din afara de foarte multi oameni ca fiind una foarte productiva si neplatind absolut nimic nimanui! Total Gresit! Taxele care sunt generate de această activitate (Licenta, autorizatii, taxa viciu, contributia anuala, garantii) sunt foarte mari si trebuie achitate fara intarzieri de plata intrucat de acest lucru depinde obtinerea autorizatiilor de functionare si functionarea propriu-zisa a activitătii. Pentru cei care nu cunosc acest domeniu atat de bine trebuie mentionat ca aproximativ luna de luna este solicitat in completarea dosarelor de autorizare Certificatul Fiscal – ANAF care atesta faptul ca societatea nu are datorii către Bugetul de Stat si de care depinde autorizarea si funcsionarea noastra.

Pierderi au fost si in randul angajatilor, o parte dintre acestia s-au reorientat catre alte domenii si activităti care au functionat in aceasta perioada! Sunt si care au revenit sau isi doresc sa revina inapoi in echipa noastra atunci cand nu vor mai avea teama ca raman iar in șomaj tehnic. Desi este greu, trebuie sa intelegem si aceste decizii.

Au existat masuri de ajutorare din partea guvernantilor, masuri care sa va ajute sa treceti peste aceasta perioada? Daca da, va rugam sa ne spuneti care au fost acestea?

Masurile de ajutorare la nivelul acestui domeniu nu au existat. Cred ca nici nu a fost atat de important acest domeniu in opinia guvernantilor, pentru a gandi o strategie care sa vina in sprijinul nostru. Acest domeniu de activitate este un pilon destul de important pentru Bugetul de Stat. Nu spun ca alte domenii de activitate nu sunt importante, insa gradul de colectare si nivelul  taxelor nu se compara cu al nostru. Cred ca este cea mai transparenta si monitorizata activitate din tara noastra!

Fiecare cred ca a gestionat si interpretat legislatia cum s-a priceput mai bine! Singura forma de ajutor a fost cea a esalonarii platilor, care in momentul de fata vine și ea cu hibele aferente sistemului! Mentionez ca aceasta forma de ajutor a fost aplicata la modul general, nu am beneficiat doar noi de această esalonare. Demersuri din partea ONJN au existat pentru a venii în sprijinul nevoilor organizatorilor de jocuri de noroc, insa nu s-au materializat. Ceea ce se intampla la ora actuala in tara este discriminatoriu pentru noi toti, cei care avem activitatile suspendate!

Odata cu trecerea pandemiei, care considerati ca ar fi masurile pe care Statul Roman ar trebui sa le ia spre a venii in ajutorul companiilor organizatoare de jocuri de noroc, astfel incat acestea sa isi revina mai usor dupa aceasta perioada extrem de grea?

Avand in vedere taxele pe care le plateste acest domeniu de activitate catre Statul Roman si gradul de colectare de aproape 100% ar trebui gandita o strategie care sa ajute organizatorii sa poata face fata in perioada urmatoare! Cred ca ar ajuta foarte mult o diminuare a taxei de autorizare pentru o perioada limitată de 12 luni (revenirea la taxa veche, cea de 2600 euro/an), sau macar plata anticipata trimestrială sa se transforme intr-una lunara. Discutii purtate pe aceasta tema au fost, idei ar fi multe, insa implicarea din partea statului nu se vede!

Care sunt planurile de viitor, daca acestea exista si cum credeti ca va evolua situatia in continuare, din punctul dumneavoastra de vedere ca si organizator de jocuri de noroc?

Greu de prevazut ce va fi in viitor, insă planuri ar fi! Sigur ca ne dorim dezvoltarea acestui brand ,,M PLANET” in cat mai multe locatii si orase! Am gandit deja o strategie de dezvoltare pentru  urmatorii 2 ani, insa avem rabdare sa se aseze lucrurile intr-un ritm apropiat de normalitate pentru a pune in aplicare planurile!

Suntem o echipa tanara, optimista si avem incredere ca situatia actuala va evolua intr-un ritm bun si rapid spre normalitate si totul va devenii istorie!

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site web foloseste cookie-uri si va solicita datele personale pentru a va imbunatati experienta de navigare.